Een werken-bij-website maken: 4 tips voor jouw recruitment

Werken bij website maken

Een goede werken-bij-website maken is niet moeilijk, maar vereist wel even wat voorwerk. Met onze tips maak je een goede recruitment website waarmee je meer personeel binnenhaalt.

Wat is een werken-bij-website?

Een werken-bij-website, ook wel een recruitmentsite genoemd, is een site waar alle vacatures van jouw bedrijf staan en waar potentiële werknemers direct kunnen solliciteren. Een werken-bij-website geeft je ook de mogelijkheid om jezelf als aantrekkelijke werkgever te laten zien en eventuele vragen van je sollicitanten te beantwoorden. Ook kun je informatie kwijt over aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden of over het sollicitatieproces.

Waarom heb ik een aparte werken-bij-website nodig?

Je hebt niet altijd een aparte website nodig. Als je een aantal vacatures hebt, hoef je hier geen aparte website voor in te richten. Maar heb je zo rond de 10 vacatures en wil je jezelf als een goede werkgever presenteren? Dan kan een recruitment website je helpen aan een betere employer brand. Dit is hoe je jouw bedrijf presenteert als werkgever.

Wil je het echt goed doen? Laat dan op een transparante manier het sollicitatieproces zien en laat zien wat de doorgroeimogelijkheden zijn van jouw bedrijf. Hiermee zul je niet alleen meer sollicitaties ontvangen, maar ook beter passende sollicitaties van mensen die je bedrijf beter kennen en er graag willen werken. Hierbij is het wel belangrijk dat je transparant bent en authentiek overkomt.

Wat staat er op een goede werken-bij-website?

Een goede werken-bij-website bereikt de juiste kandidaten, maakt deze enthousiast over hun nieuwe functie en zorgt dat zij eenvoudig kunnen solliciteren. Er staan dus vacatures op én geeft een inkijkje in jouw bedrijf en cultuur. Een recruitment website kan je verder helpen bij een goede employer brand; het promoten van je bedrijf als aantrekkelijke werkgever.

Op een goede website vind je:

  • Vacatures van banen, traineeships en stages
  • Verdere carrièremogelijkheden
  • Het volledige sollicitatieproces
  • Arbeidsvoorwaarden
  • Informatie over de bedrijfscultuur en -waarden

Tips voor een goede werken-bij website + voorbeelden

Een goede werken-bij-website maken is niet moeilijk, maar vereist wel even wat voorwerk. Met onze tips maak je een goede recruitment website waarmee je meer personeel binnenhaalt.

1. Denk aan je doelgroep

Heb je veel vacatures openstaan? Maak dan voor elke functie of afdeling een eigen pagina. Hierop zet je informatie die past bij de afdeling. Zo spreek je gelijk de goede doelgroep aan.

Ook moet het duidelijk zijn aan wie de vacatures zijn gericht. Hiermee kun je de vacatures, maar ook de website zelf, goed richten aan de juiste doelgroep. Gebruik in de titels van je vacatures functietitels die gebruikt worden voor je doelgroep, zodat deze goed gevonden worden.

Werken bij coolblue

Op de homepage van Werken bij Coolblue kun je direct een afdeling kiezen. Op deze pagina’s zie je passende vacatures.

2. Leg de sollicitatieprocedure uit

Als iemand wilt solliciteren is het belangrijk dat je het sollicitatieproces duidelijk uitlegt. Voor jou spreekt het proces misschien voor zich, maar je sollicitanten kunnen hierover vragen hebben. Leg dus de verschillende stappen uit die doorlopen moeten worden. En zijn er andere vereisten, zoals het hebben van een verklaring omtrent het gedrag (VOG) of een rijbewijs? Vermeld dit dan zo vroeg mogelijk. Zo komt je sollicitant nooit voor verrassingen te staan.

Sollicitatie proces werken bij knab

De sollicitatieprocedure op de website van Werken bij Knab bestaat uit maar liefst 9 stappen en is visueel gemaakt door middel van icoontjes.

3. Laat je bedrijfscultuur zien

Een potentiële werknemer wilt niet alleen weten of de vacature bij hem of haar past, maar wilt ook iets te weten komen over de cultuur van het bedrijf. Vertel dus ook iets over jezelf. Het liefst geen droge missie of visie, maar ervaringen van andere werknemers.

Vergeet ook geen foto’s (of zelfs video’s) te plaatsen. Het cliché 'Een beeld zegt meer dan duizend woorden’ is hierop van toepassing. Laat op de foto’s de plekken zien waar je sollicitanten te werk gaan, dus foto’s van de kantoortuin mogen hierop niet ontbreken. Zet verder ook je eigen personeel op de foto, want een sollicitant wilt ook weten met wie ze komen te werken.

Werken bij asr

Op de website van werken bij a.s.r. is een pagina gericht op de verhalen van werknemers. Hierin delen zij hun persoonlijke ervaring.

4. Vergeet stages en traineeships niet

Je werken-bij-website is natuurlijk ook geschikt om traineeships en stages op te zetten. Maak dus een pagina waarop al je stage-vacatures te zien zijn. Hetzelfde geldt voor traineeships. Zet hier duidelijk op welke opleidingen de voorkeur hebben en vermeldt eventuele vergoedingen. Bied je geen stages aan? Zet dit dan òòk op de pagina. Zo weten je websitebezoekers waar ze aan toe zijn.

Stages bij de bijenkorf

Op de website werken bij de Bijenkorf is één pagina helemaal gericht op stages en is deze zelfs in het hoofdmenu geplaatst.

Leren en werken totaalbed

De website van Werken bij totaalBED geeft informatie over stage lopen, afstuderen en de combinatie tussen werken en leren.

Zo maak je een goede vacature-website

Nog even samenvattend onze tips voor het maken van een werken-bij-website:

  1. Denk aan je doelgroep: maak voor de belangrijkste functies een pagina met hierop vacatures;
  2. Leg de sollicitatieprocedure uit zodat de sollicitanten weten waar ze aan toe zijn;
  3. Laat je bedrijfscultuur zien: met foto's of video's;
  4. Vergeet stages en traineeships niet: geef aan vanaf welke opleiding of niveau stagiaires welkom zijn.

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig bij je werken-bij-website? Own Identity heeft jarenlange ervaring met het bouwen van websites. Neem contact op: we beantwoorden graag al je vragen en maken geheel vrijblijvend een offerte.

Meer
artikelen